Skip to content
cropped-logo-biel-min.png
  • O nas
  • Wdrożenie RODO
  • Nasze usługi
    • Audyt danych osobowych, zgodności RODO
    • Analiza ryzyka
    • Dokumentacja ochrony danych osobowych
      • Dokumentacja RODO w placówkach medycznych
      • Dokumentacja RODO dla biur rachunkowych
    • RODO oferta dla firm
    • RODO w e-commerce
    • Naruszenie ochrony danych osobowych
  • Szkolenie RODO
  • Oferta
  • Branże
  • Blog
    • Obowiązki administratora danych osobowych
    • Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
    • Ochrona danych osobowych firmy i informacji poufnych
    • Europejska Rada Ochrony Danych (EROD)
    • Zadania Inspektora ochrony danych
    • Jak prawidłowo wyznaczyć Inspektora ochrony danych?
    • Obowiązki administratora danych osobowych
    • Klauzula informacyjna
    • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych
    • Przetwarzanie, wykorzystanie i rozpowszechnianie danych osobowych bez zgody
    • Praktyczne problemy z realizacją prawa do usunięcia danych osobowych
    • Dokumentacja pracownicza a RODO – o czym musimy pamiętać?
    • Ochrona danych osobowych pracownika w Internecie
    • Wyciek danych … i co dalej?
    • Co to jest DPIA?
    • Alert RODO – kara za nieumożliwienie przeprowadzenia kontroli
    • Kary za naruszenie RODO np. ujawnianie, czy udostępnianie danych osobowych
    • Praktyczne podejście do art. 32 Rozporządzenia RODO
    • Czym jest monitoring wizyjny?
    • Ochrona danych osobowych a kary RODO
    • Czym jest rejestr czynności przetwarzania danych osobowych?
  • Kontakt
LOGO-min
  • O nas
  • Wdrożenie RODO
  • Nasze usługi
    • Audyt danych osobowych, zgodności RODO
    • Analiza ryzyka
    • Dokumentacja ochrony danych osobowych
      • Dokumentacja RODO w placówkach medycznych
      • Dokumentacja RODO dla biur rachunkowych
    • RODO oferta dla firm
    • RODO w e-commerce
    • Naruszenie ochrony danych osobowych
  • Szkolenie RODO
  • Oferta
  • Branże
  • Blog
    • Obowiązki administratora danych osobowych
    • Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
    • Ochrona danych osobowych firmy i informacji poufnych
    • Europejska Rada Ochrony Danych (EROD)
    • Zadania Inspektora ochrony danych
    • Jak prawidłowo wyznaczyć Inspektora ochrony danych?
    • Obowiązki administratora danych osobowych
    • Klauzula informacyjna
    • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych
    • Przetwarzanie, wykorzystanie i rozpowszechnianie danych osobowych bez zgody
    • Praktyczne problemy z realizacją prawa do usunięcia danych osobowych
    • Dokumentacja pracownicza a RODO – o czym musimy pamiętać?
    • Ochrona danych osobowych pracownika w Internecie
    • Wyciek danych … i co dalej?
    • Co to jest DPIA?
    • Alert RODO – kara za nieumożliwienie przeprowadzenia kontroli
    • Kary za naruszenie RODO np. ujawnianie, czy udostępnianie danych osobowych
    • Praktyczne podejście do art. 32 Rozporządzenia RODO
    • Czym jest monitoring wizyjny?
    • Ochrona danych osobowych a kary RODO
    • Czym jest rejestr czynności przetwarzania danych osobowych?
  • Kontakt

RODO dla branży beauty​

RODO dla branży beauty oznacza konieczność wdrożenia procedur ochrony danych klientów, w tym danych dotyczących stanu zdrowia, przeciwwskazań do zabiegów, alergii czy przebytych chorób skórnych. Odpowiednie zarządzanie tymi informacjami jest nie tylko wymogiem prawnym, ale i elementem profesjonalnego podejścia do klienta.

Ponadto RODO w tego rodzaju placówkach dotyczy także danych kontaktowych zbieranych podczas zapisów na wizyty, rejestracji online, uczestnictwa w programach lojalnościowych, wydarzeniach promocyjnych oraz komunikacji marketingowej. Przedsiębiorcy z branży beauty są administratorami tych danych i muszą zapewnić ich zgodne z prawem przetwarzanie, a także poinformować klienta o jego prawach.

Wdrożenie RODO w salonie kosmetycznym to nie tylko przygotowanie dokumentacji, ale także zrozumienie procesów przetwarzania i zastosowanie adekwatnych środków technicznych oraz organizacyjnych. Obejmuje to m.in. kontrolę dostępu do danych, przeszkolenie personelu, uporządkowanie zgód i formularzy, a także zabezpieczenie systemów, w których dane są przechowywane.

Na jakiej podstawie salon kosmetyczny przetwarza dane?

Podstawą prawną przetwarzania danych w salonie kosmetycznym jest najczęściej zgoda klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) oraz przetwarzanie danych w celach zdrowotnych – jeżeli zabiegi mają charakter terapeutyczny (art. 9 ust. 2 lit. h). W przypadku zapisów na wizyty i potwierdzania terminów można też stosować podstawę wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Warto pamiętać, że zbierając dane, administrator w ramach postępowania zgodnie z procedurami RODO w gabinecie kosmetycznym musi wypełnić obowiązek informacyjny. Oznacza to konieczność przekazania klientowi klauzuli informacyjnej, zawierającej dane administratora, cele i podstawy przetwarzania, okres przechowywania danych, prawa klienta oraz informacje o ewentualnym udostępnieniu danych innym podmiotom (np. firmom obsługującym system rezerwacji).

Jak przygotować dokumentację RODO dla salonu kosmetycznego?

Dokumentacja RODO dla salonu kosmetycznego powinna być dostosowana do realnych procesów i uwzględniać wszystkie sposoby przetwarzania danych. W jej skład muszą wchodzić standardowo:

  • polityka ochrony danych,
  • rejestr czynności przetwarzania,
  • wzory zgód i klauzul informacyjnych,
  • upoważnienia dla personelu,
  • procedury obsługi wniosków klientów,
  • zasady archiwizacji danych,
  • procedury w razie naruszenia ochrony danych.

Ważne jest też uregulowanie kwestii marketingu – jeśli salon wysyła klientom wiadomości SMS lub e-maile z ofertą, promocjami czy przypomnieniami o wizytach, to musi posiadać na to odpowiednie zgody. RODO dla salonu kosmetycznego wymaga, by były one dobrowolne, świadome, konkretne i możliwe do wycofania w każdej chwili.

Ochrona danych w branży beauty to także organizacja pracy w salonie – np. zapewnienie, że karta klienta nie jest dostępna dla osób trzecich, a rozmowy o stanie zdrowia prowadzone są w warunkach zapewniających dyskrecję. Prawidłowe wdrożenie RODO w gabinecie kosmetycznym zwiększa zaufanie klientów i minimalizuje ryzyko sankcji ze strony organu nadzorczego.

Napisz do Nas lub zadzwoń
LOGO-biel-min
  • O nas
  • Wdrożenie RODO
  • Nasze usługi
  • Inspektor ochrony danych
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookie
  • Wersja archiwalna – Polityka prywatności oraz plików cookie
  • Regulamin
  • Blog
  • Kontakt
Menu
  • O nas
  • Wdrożenie RODO
  • Nasze usługi
  • Inspektor ochrony danych
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookie
  • Wersja archiwalna – Polityka prywatności oraz plików cookie
  • Regulamin
  • Blog
  • Kontakt
Linkedin
© 2024 Wszelkie prawa są zastrzeżone, a właścicielem jest OZGA GROUP Sp. z o.o.

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

RODO w firmie
Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka analityczne

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Dodatkowe ciasteczka

Ta strona korzysta z następujących dodatkowych ciasteczek: Meta Pixel, Google Ads

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

Polityka ciasteczek

Więcej informacji o naszej Polityce ciasteczek